Prihlásenie
Ako sa vypredá hala
13.1.2019 - Slovenská volejbalová federácia dostala uprostred leta 2019 do haly na volejbal v Nitre proti "bezvýznamnému Islandu" okolo 1 000 divákov. V sobotu 5.januára, v čase, keď ľudia trávia kapustnicu, lyžujú, oddychujú, bola proti Čiernej hore hala na Klokočine vypredaná!
Od volieb 2017 robí pre SVF marketingové služby firma Media Fresh (MF). Debatujem na etapy s majiteľom firmy Rolandom Osvaldom.
Čo je to Media Fresh?
Predovšetkým je to značka. Verím, že brand, ktorý pomáha športu a popri športe aj rastie. Je to reklamná agentúra, ktorej hlavnou nápňou je športový marketing a PR. Produkčné veci, kreatívne záležitosti. Športové eventy.
Vítali sme Davida Coultharta, mali sme tu na ľade v korčuliach, na zápase hokejových hviezd, jazdca F1 Kimiho Raikonnena, robili sme dvanásť ročníkov hokejovej ankety Zlatý puk. V roku 2002 sme na námestí organizovali vítanie hokejových majstrov sveta z Göteborgu. Logisticky veľmi náročné podujatie. Pripraviť námestie za 24 hodín, usmerniť 70 000 ľudí. Spoluorganizovali sme mládežnícke medzinárodné akcie v hádzanej. Sú to stále nové výzvy, nové možnosti, nové nápady. Podujatia, ktoré spomínam, nerobila všetky priamo MF, ale realizovali ich ľudia z agentúry.
Kto je Media Fresh?
Ja som majiteľ, v súčasnosti v agentúre pracuje deväť ľudí a máme vybudovanú sieť spolupracovníkov. Tím ľudí s bohatými, dvadsaťročnými skúsenosťami. Robím s ľuďmi, s ktorými sa spolupráca osvedčila. Kreatívci, novinári, kompaktný tím ľudí.
Hádzaná? V Hlohovci.
Hádzanú som hrával. Vyrastal som v Hlohovci. Hrala sa tam ženská, neskôr mužská kvalitná hádzaná. Pri nej sme robili ešte s inou firmou. Trikrát boli hádzanári vicemajstri Slovenska, postúpili sme do skupinovej fázy európskeho pohára. Po čase som z Hlohovca odišiel, neskôr založil Media Fresh a začal som v tejto brandži podnikať sám.
Hokej. Prečo hokej? Robili ste vyhodnocovanie hokejistov Zlatý puk. Veľa repríz. Anketa už nie je.
Toto nie je pre mňa rana, z ktorej kvapká hnis. V roku 1998 sme v Slovenskom dome počas OH v Nagane debatovali o tom, že by bolo dobré spraviť hokejovú anketu. Ponúkli sme vedeniu hokeja zorganizovať výhlásenie najúspešnejších hokejistov. Od funkcionárov sme dostali voľnú ruku a ešte v tom istom roku bol prvý ročník ankety. Značku Zlatý puk sme si zaregistrovali, robili sme ho pre Zväz ľadového hokeja na kľúč. Postupne sa aktivita vyvíjala vo veľkolepý projekt. Hokejovému publiku spievala Marika Gombitová - pred jej štrnásťročnou pauzou. Hviezdy, hviezdičky. Anketu sme dostali do priamych prenosov. Vysielala ju aj Markíza. Obrovské čísla sledovanosti. 90% financií sme do toho natiahli my. Aké sme zohnali, takú kvalitu sme boli schopí viditeľne urobiť. Úroveň akety bola vždy priamo závislá od úspechu hokejistov v samotnej sezóne. Boli sme majstri sveta vo Švédsku, druhí v Petrohrade, tretí v Helsinkách. Keď je úspech v takomto veľkom športe, tak to zarezonuje nielen vo odbornej športovej verejnosti, ale aj u sponzorov. Dá sa to dobre predať, musíte tým však vždy zaujať a je to potom akýsi začiatok novej cesty. Na úspechu sa postaví niečo viac.
Aj na Slovensku sa podobný produkt dá predať?
Áno dá. Obzvlášť v hokeji. Mal zlaté časy. Neskôr sme sa dohodli, že zväzu anketu prenajmeme a budú si to robiť ďalej sami.
Anketa bol úspešný biznis?
Áno, ale je to náročné. Nesmie to byť okukané, vždy sa musí inovovať, musíte vytvárať pridanú hodnotu. Marketing je otvorená kniha. Zlatý puk sa stal jednou z najúspešnejších spoločenských značiek. Športových. Výborná sledovanosť. Zlatý puk boli významné kľúčové slová pri vyhľadávaní na internete. Početné videnia videí.
Ak toto dokážete, oveľa ľahšie sa vám oslovujú reklamní partneri. Dnes je mnoho firiem, ktoré mienia investovať do športu, ale logicky, buď majú k danému športu nejaký vzťah, históriu, alebo potrebujú niečo nové. Sú aj situácie, kedy podpíšete zmluvu, partner pošle peniaze a spolupráca končí. My musíme rozmýšľať inak. Musíme pre klienta niečo vytvoriť.
Prečo ste sa dali na volejbal?
... pokračovať budeme o týždeň